Mijn eerste dag in Johannesburg - Reisverslag uit Clayville, Zuid-Afrika van Judith Voost - WaarBenJij.nu Mijn eerste dag in Johannesburg - Reisverslag uit Clayville, Zuid-Afrika van Judith Voost - WaarBenJij.nu

Mijn eerste dag in Johannesburg

Door: judithvoost

Blijf op de hoogte en volg Judith

03 April 2012 | Zuid-Afrika, Clayville

Laat ik beginnen bij afgelopen zaterdag. We hadden een geweldig feestje bij ons thuis. Ik vond het erg gezellig en Mien had allemaal lekker eten gemaakt voor iedereen.

Zondag heb ik lekker uitgeslapen en heb ik de laatste dingen nog gepakt. Edwin en de jongens hebben me naar schiphol gebracht waar mijn ouders op ons stonden te wachten om mijn verjaardag te vieren. We hebben dus lekker even wat gedronken en een gebakje gegeten waarna mijn grote avontuur is begonnen.

Allereerst vloog ik naar Parijs met Air France. Dat was prima te doen want dat was maar 1 uur. In Parijs aangekomen raakte ik aan de praat met een man die heel toevallig ook naar Johannesburg ging. Hij vloog echter nog door naar Durban omdat zijn dochter daar stage loopt. Dus ik heb die drie uur met die man doorgebracht en ik moet zeggen dat de tijd daardoor veel sneller ging. We hebben even wat gegeten wat nog best moeilijk was omdat er op zondagavond op het vliegveld niet heel erg veel open is. Dus hebben we een biologisch broodje en een salade gegeten.

Om 22.35 uur konden we al boarden omdat het zo'n groot vliegtuig is. Dat was ook wel nodig zeg. Wat veel mensen gaan daarin! Ik bleek dus uiteindelijk wel aan het gangpad te zitten. Dat is wel prettig want dan kan je af en toe je benen even strekken. Qua ruimte was het goed te doen. We kregen een "lekkere" maaltijd... macaroni... echt lekker was het dus niet, dus het was maar goed dat ik dat broodje al op had. Ondertussen heb ik maar film gekeken: Puss in boots.

Om ongeveer 2.00 uur gingen de lampen uit en ging iedereen slapen. Dus ook de man voor me en toen had ik dus geen beenruimte meer. Ik kon echt nergens naar toe en zat helemaal vast. Dus jullie raden het al... slapen ging dus echt niet! Ik heb het wel geprobeerd, maar ik kon dus echt mijn benen niet kwijt. Vreselijk! Maar goed... uiteindelijk heb ik denk ik wel een paar keer 5 tot 10 minuten geslapen. Om 8.00 uur kregen we ontbijt. Broodje met kaas en worst en jam, kwark, appelmoes, jus d'orange en een gevuld zoet broodje. Ik had alleen niet zoveel trek en kon onderhand niet meer zitten. Om 10.00 uur zijn we geland. Ik was erg blij dat ik het vliegtuig uit kon.

Flory kwam me ophalen van het vliegveld en daar hebben we eerst lekker koffie gedronken en bij gepraat. Vervolgens heeft hij me naar het hotel gebracht. Nadat ik me wat had opgefrist zijn we naar het Nelson Mandela Square gelopen en hebben we daar wat rondgelopen, geluncht en een wijntje gedronken en nog veel meer gepraat.

's Avonds kwam Niesha en hebben we Sushi gegeten. Het was erg lekker en gezellig!

De volgende ochtend heb ik lekker rustig aan gedaan. Lekker ontbeten met vers fruit... heerlijk! Flory kwam me ophalen om te laten zien waar hij werkt. Ik ben nu op zijn kantoor en ik krijg straks een rondleiding in de fabriek! Erg leuk en lekker. Koekjes, energierepen cereals en dat soort dingen. Ben benieuwd.

Ik heb net de organisatie gebeld om te vragen hoe laat ik vanmiddag in mijn hostel moet zijn en zij vertelde me dat er iemand op het vliegveld ongeveer 3 uur heeft staan wachten op mij. Het was dus blijkbaar niet goed doorgekomen....
Ik moet voor 17.00 uur inchecken in de hostel en daar ga ik dus gelijk mijn groep leren kennen. Ik ben erg benieuwd!

Mijn eerste indruk van Zuid-Afrika is geweldig! Het is hier niet erg warm, maar de zon schijnt hier in ieder geval. Wat me opvalt is dat er erg veel witte auto's rijden...

Dit was voor nu wel weer genoeg denk ik.
groetjes en tot snel!

  • 03 April 2012 - 11:05

    Ronald:

    Klinkt allemaal goed .........en ja waarom er witte auto's rijden ?? moet ik dat nu nog uitleggen?? oke oke zal het maar even doen.... de politie wil wel graag zien wie er in de auto zit he ...dus vandaar ;-))) geintjuhhh

  • 03 April 2012 - 18:57

    Miranda:

    Klote is dat hè? Lange benen? Veel plezier daar, zo ver weg. Geniet ervan! En vooral veel verhaaltjes hier schrijven!
    Kunnen wij ook een beetje mee genieten!
    Groetjes van ons!

  • 04 April 2012 - 07:50

    Marja:

    vakantie is ook een beetje afzien vindt je niet, lange vliegreis matig eten, blijf toch lekker thuis bij ons bij givaudan hihihihihihihi.

    veel plezier en geniet maar van alles..en ik zal maar een rode auto nemen

    gr marja

  • 04 April 2012 - 14:40

    Rachel:

    He Judith ! Leuk om te lezen ! Goed nieuws is wel dat je pas over 3 weken de vliegtuig weer in moet ;-) - Geniet ervan !

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Clayville

Naar de Leeuwen

Recente Reisverslagen:

26 April 2012

weer thuis

22 April 2012

Laatste paar dagen

16 April 2012

Krugerpark

14 April 2012

Excursie

11 April 2012

Hard werk
Judith

Actief sinds 06 Maart 2012
Verslag gelezen: 156
Totaal aantal bezoekers 11584

Voorgaande reizen:

01 April 2012 - 25 April 2012

Naar de Leeuwen

Landen bezocht: