Laatste paar dagen - Reisverslag uit Centurion, Zuid-Afrika van Judith Voost - WaarBenJij.nu Laatste paar dagen - Reisverslag uit Centurion, Zuid-Afrika van Judith Voost - WaarBenJij.nu

Laatste paar dagen

Door: judithvoost

Blijf op de hoogte en volg Judith

22 April 2012 | Zuid-Afrika, Centurion

Het gaat allemaal zo snel... Nog maar twee dagen te gaan.

Afgelopen dinsdag had ik cupduty. Ik was samen met een Engels koppel die net waren begonnen dus ik moest ze heel wat uitleggen. Helaas waren alle anderen naar de craftmarkt om souvenirs te kopen, maar ik had me te laat opgegeven. Maar ik heb toch nog wel wat tijd om te shoppen, dus dat was prima. Helaas hadden we erg weinig gasten en dus ook weinig te doen. Boekje lezen bij de cups en gewoon lekker liggen relaxen. Heerlijk! Maar aan de andere kant ook wel weer saai.

De volgende dag moesten Patricia, Ashley en ik al vroeg op omdat Ben, een van de rangers, gevraagd had of wij mee wilden naar Pretoria om voorlichting te geven op een school. We gingen om half 5 weg. We hadden toen we in Pretoria aankwamen nog even tijd om te ontbijten bij Mac Donalds. Mijn allereerste ontbijt bij de Mac. Bij de school aangekomen zaten er 300 kinderen op ons te wachten in de aula. Dat zijn erg veel kids... We hadden drie baby leeuwtjes bij ons en hebben die op het podium eten gegeven en daarna mochten alle kids even een leeuwtje aanraken. Die baby'tjes waren zo ongelooflijk moe daarna! En het leuke was dat je allemaal hele leuke vragen krijgt over leeuwen. Waarom hebben leeuwen manen? En waarom brullen leeuwen? Hoeveel tanden hebben ze? Ik kreeg zelfs de vraag of ik euro's bij me had... Helaas voor de jongen had ik dat niet. De kinderen waren tussen de 9 en 12 jaar. Maar nadat de kids terug waren naar hun klas waren de leraren nog veel meer geïnteresseerd en wilden ook graag de leeuwtjes even voelen... Alle leraren kwamen langs volgens mij...

Daarna zijn we naar bela bela gereden. Ongeveer twee uur rijden. Daar aangekomen bleek het niet om schoolkinderen te gaan maar om een aantal professoren die een conferentie hadden. We waren daar om 11 uur en werden pas verwacht om half 4... Dus wachten.... Wachten... En nog eens wachten. Het was een vakantieoord, dus dat was geen probleem. Het was daar erg mooi... Alleen de apen waren vervelend ;-)
Om half 4 hebben we alle professoren de baby leeuwtjes laten zien en hebben ze veel foto's kunnen maken. Daarna zijn we weer terug gereden naar ukutula. Helaas had Ben de verkeerde weg genomen waardoor het ongeveer drie uur duurde voordat we weer terug waren. Maar gelukkig hadden ze wat eten bewaard...

De volgende dag was mijn vrije dag. Je hebt altijd de dag vrij voordat je naar huis gaat. Ik heb nog erg veel foto's gemaakt en lekker geknuffeld met de leeuwtjes. En 's avonds hadden we nog een klein feestje aan de bar. Het was erg gezellig.

Vrijdag werden hanne, ophelie en ik opgehaald om naar het vliegveld te gaan. We hadden echter geen idee hoe laat, maar dat gaat nu eenmaal zo in Afrika. Na het ontbijt nam Natalie een van de gidsen me mee naar emma de cheeta. Daar hebben we een tijd gezeten en ze was in een hele goede bui. Ze begon zelfs te spinnen terwijl ik haar aaide. Geweldig!
Daarna nog even een tour gehad langs de grote leeuwen. Na de lunch werden we naar het vliegveld gebracht en om half 6 kwam Nisha me ophalen. Dit is een hele goede vriendin van Flory. We zijn daarna haar zoon op gaan halen en zijn daarna naar klein India gereden. Het was echt net of we in India waren. Nisha komt oorspronkelijk uit India. We hebben ook heerlijk Indisch gegeten. Alleen voor mij iets minder spicy! Daarna zijn we naar neisha haar huis gereden en daar mocht ik blijven slapen. Ze heeft een heel klein huisje met 1 slaapkamer. Zij ging met haar zoon op de grond in de woonkamer en ik mocht in haar slaapkamer slapen. Erg lief van ze. Ik heb ook heerlijk geslapen!

De volgende dag heeft neisha een heerlijk ontbijt gemaakt met worst, champignons, witte bonen in tomatensaus en pappadums. Erg lekker, maar toch mis ik mijn boterham met hagelslag....

Flory kwam om 11 uur ons ophalen en toen zijn we met zijn allen weer terug gereden naar ukutula... Ik was namelijk mijn jas vergeten... Stom stom, maar nu kon ik wel aan Nisha, Flory en Obaid ukutula laten zien ;-)
Het was wel leuk om iedereen weer te zien en iedereen was verbaasd... Helaas was kleine simba overleden... Ze weten alleen niet waaraan. Hij was een van de kleine leeuwtjes van drie weken oud.
Daarna zijn we naar hartebeespoort gereden en hebben we gegeten. Ik was erg moe daarna, dus hebben Flory en ik Nisha en Obaid terug gebracht en heeft Flory me naar het hotel gebracht.

Vandaag heb ik heerlijk rustig aan gedaan. Flory kwam me om 10 uur ophalen om te gaan ontbijten en zijn we daarna lekker gaan shoppen in de mall. Hier zijn namelijk de winkels gewoon open op zondag. Ik was alleen erg moe en ben dus 's middags lekker op bed gaan liggen. Heerlijk zo'n relax dagje.

Nu ga ik lekker uit eten... Ik hoop dat ik nog tijd heb om op mijn blog te schrijven voordat ik weg ga...
Groetjes!

  • 22 April 2012 - 16:54

    Ronald:

    Wat een verhalen joh, als je terug komt ben je wel aan vakantie toe zeker he ;-)
    Je bent weer een hele ervaring rijker, en wat gaat de tijd snel he ...... Geniet nog maar heel even......zit er helaas voor jou weer bijna op ...... Mag je hier weer wennen aan het koude weer met regen hagel en onweer ;-)

  • 22 April 2012 - 17:49

    Miranda:

    Wat een top weken, Toppertje!

  • 22 April 2012 - 18:44

    Hanneke En Jaap:

    Goh, het lijkt nog maar vorige week dat je bent vertrokken ... wat vliegt de tid toch ! Ondertussen hebben wij vorige week je hondje geknuffeld bij je ouders thuis, kun jij straks ook weer doen, en heeft Patrick net een nacht/dag bij hun doorgebracht, ze zijn nu net weer op weg naar huis, na een lekkere pannekoek ! Groeten, en een goede thuisreis gewenst ! Hanneke

  • 22 April 2012 - 19:35

    Anja:

    Judith wat geweldig om je foto`s te zien en je stukjes te lezen. Wat zal je die beestjes gaan missen.Maar thuis wacht je andere beestenspul weer op je die je ook weer kan knuffelen.Fijne dagen nog en tot woensdag. Dikke knuffel van je moeder.

  • 23 April 2012 - 06:31

    Andrea:

    Volgens mij ben je helemaal in luv met die kleintjes. Vraag me af of je nog deze kant op komt.....Geniet nog lekker van de laatste dag(en) en neem een rugzak vol met mooie herinneringen mee naar huis! Alvast een heel goeie reis.

  • 23 April 2012 - 08:18

    Anouk:

    Klinkt weer goed allemaal. Je jas vergeten is ook weer echt iets voor jou hahaha. Als je binnenkort een bakkie komt doen in Almere op zondag, gaan we daarna shoppen. Daar zijn de winkels namelijk ook altijd open.
    X

  • 23 April 2012 - 15:22

    Brigitte:

    Nu wel een goede reis. Xxx

  • 25 April 2012 - 07:42

    Frits.:

    Wat een leuke herinneringen moet je hieraan overhouden.
    Als ik je verslagen lees en foto's zie denk ik WAUW!!

    Te gek toch om zoiets mee te maken.

    Tot ziens.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Centurion

Naar de Leeuwen

Recente Reisverslagen:

26 April 2012

weer thuis

22 April 2012

Laatste paar dagen

16 April 2012

Krugerpark

14 April 2012

Excursie

11 April 2012

Hard werk
Judith

Actief sinds 06 Maart 2012
Verslag gelezen: 278
Totaal aantal bezoekers 11580

Voorgaande reizen:

01 April 2012 - 25 April 2012

Naar de Leeuwen

Landen bezocht: