Excursie - Reisverslag uit Hazyview, Zuid-Afrika van Judith Voost - WaarBenJij.nu Excursie - Reisverslag uit Hazyview, Zuid-Afrika van Judith Voost - WaarBenJij.nu

Excursie

Door: judithvoost

Blijf op de hoogte en volg Judith

14 April 2012 | Zuid-Afrika, Hazyview

Afgelopen donderdag had ik weer rangerduty. Alleen werd mij de mogelijkheid geboden om eerst paard te rijden. Voor een uur de bush in te paard... Dat sla ik niet af natuurlijk. Samen met nog twee andere nederlandse vrouwen (ook vrijwilligers) zijn we dus gaan paardrijden. Het paard waar ik op moest was erg klein en we mochten alleen maar stappen, maar toch was het erg mooi en de moeite waard. We hebben een aantal wilde beesten gezien al weet ik niet meer precies welke ;-)
Toen we weer terug waren bij de lodge waren alle rangers dus al vertrokken en moesten we tot de lunch wachten tot we weer mee mochten. Dat was geen straf. Ik heb heerlijk in de zon gezeten en geknuffeld met de kleine leeuwtjes...
Na de lunch moesten we helpen om de rijroute vrij te maken van prikkelstruiken. Die moesten we dus wegknippen of omhakken. Ook moesten we grote cactussen daar omhakken omdat deze daar oorspronkelijk niet voorkomen. Ook zijn we nog een berg(je) opgeklommen om van het uitzicht te genieten. Het was weer een geweldige dag!
Vrijdagochtend mochten we met de leeuwen wandelen. Eindelijk! Daar keek ik erg naar uit. Sommige leeuwen worden daar 'getraind' om met mensen te lopen. Dat betekend eigenlijk dat je ze in hun normale omgeving kan zien zonder dat ze weglopen... Wij gingen met twee leeuwen lopen. Een mannetje van bijna twee, Fatty genaamd en een vrouwtje van anderhalf Bonnie. Dit was erg bijzonder! Ze waren al zoooooo groot en nog niet eens volgroeid. Ik mocht zelfs een foto maken dat ik naast fatty sta en hij op zijn achterpoten. Enorm groot! Heel speciaal. En ik heb geweldige foto's. Gelukkig heb ik een manier gevonden om in ieder geval een paar foto's te laten zien ;-) Omdat de eigenaresse wat meer foto's wilde maken werden fatty en bonnie volgepropt met kuikentjes. Waardoor ze op de terugweg besloten om niet meer te willen lopen... En wat gingen dollen samen ;-) Uiteindelijk duurde het dus twee uur voordat we terug waren in plaats van één uur.

Na het ontbijt gingen we op weg richting krugerpark. Na ongeveer 6 uur rijden kwamen we aan in Graskop. Een klein plaatsje. Daar mochten we wat shoppen en daarna hebben we heerlijk gegeten. Na het eten bracht onze gids Neil ons naar een lokale bar. Erg grappig. Daar kregen we gelijk springbokkies...
Niemand heeft het echt laat gemaakt.

Vanochtend mochten we lekker uitslapen en gingen we pas om 9 uur ontbijten. Na het ontbijt mochten we de 'Big Swing' doen. Dat is een vrije val van 70 meter. Ik heb het natuurlijk gedaan! Ashley en Patricia gingen samen, Hanne ging met een van de mensen daar en Miriam en ik gingen ieder apart. Er zijn gewoon geen woorden voor om dat te omschrijven! Zooooo eng en spannend en gaaf en alles door elkaar heen... Ik heb het op film, dus ik heb bewijs ;-)

Na weer omhoog te zijn geklommen gingen we naar Blye River Canyon (of zoiets). Toen we daar aankwamen mochten we van Neil alleen maar naar beneden kijken tot we bij de rand waren. Dus dat deed iedereen natuurlijk netjes. En toen hij zij dat we mochten kijken was het echt adembenemend mooi. Echt onwijs mooi uitzicht! Daar hebben we natuurlijk allemaal mooie foto's gemaakt.
Daarna zijn we doorgereden naar de Blyde River Falls. Ook mooi, maar toch minder mooi dan de canyon. Natuurlijk even wezen shoppen daar, want overal staan leuke kraampjes.
Daarna hebben we pannekoeken gegeten bij Harries pancakes. Schijnt nogal bekend te zijn. Na de lunch zouden we naar God's window, maar Neil vind het uitzicht mooier op Gods view. En het was inderdaad een mooi uitzicht.

Nu zit ik in een plaatsje vlakbij krugerpark Hazyview genaamd. Morgenochtend gaan we om 5 uur 's ochtends weg en zijn we de hele dag in het krugerpark waar we ook blijven overnachten. Ik ben benieuwd.

Helaas heb ik nog steeds geen computer tot mijn beschikking gehad en heb ik ook deze keer alles op mijn mobiel moeten schrijven... ;-)
Maar ik wil jullie graag mee laten genieten van mijn avonturen. Gelukkig heb ik vanavond eindelijk een kamer voor mezelf! Heerlijk! We gaan nu eten. Groetjes en tot snel!

  • 14 April 2012 - 19:07

    Ronald:

    Heerlijk om te lezen dat je het zo naar je zin hebt lijkt me zo leuk wat je allemaal mee maakt ..... Volgende keer ga ik mee !! Geniet nog maar en spreek je snel en vindt nou is een pc voor de foto's potverdikkie wil ze allemaal zien ;-( hihi

  • 15 April 2012 - 05:45

    Hanneke En Jaap:

    Wat maak je een hoop mee, leuk om te lezen, en wat is het daar prachtig ! Een hele klus om je verhalen allemaal met je telefoon in te kloppen :-) Een vrije val van 70 meter, dapper hoor, dat doe ik je niet na ... groeten, hanneke

  • 15 April 2012 - 07:00

    Manon :

    Wat een verhalen!! Wel gaaf allemaal hoor. En dan ook nog z'n vrije val... Dat doe ik je denk ik niet na hihi.

  • 15 April 2012 - 08:08

    Ferrie:

    Geweldig Judith. Wat een ervaring! En....wat een prachtige foto's!
    Geniet er van! :-)

  • 15 April 2012 - 10:36

    Ton:

    Hoi Judith,

    superrrrrrrrr wat je allemaal doet en meemaakt. Geniet ervan en blijf ons, via jouw verslagen, er ook enthousiast van meegenieten.

  • 15 April 2012 - 11:39

    Anja:

    Oh Judith, wat heb je allemaal gedaan! Dat heb je me niet verteld toen je daar naar toe ging. Geweldig hoor Ik ben super trots op je. Doe wel voorzichtig. Ik wil je wel weer heelhuids terugzien in Nederland. Dikke knuffel!!!

  • 15 April 2012 - 12:00

    Miranda:

    Stoer van je! een val van 70 meter.... doen wij je niet na hoor! leuke foto's, en wij zitten alweer te wachten op je volgende verslag!
    groetjes ons

  • 15 April 2012 - 17:36

    Tiny:

    Geweldig Judith!
    Wat heb je veel om op terug te kijken als je weer thuis bent.
    En wat een moed om zo'n vrije val te doen!
    Wij genieten van je reisverslagen.
    Liefs, ook van Coen.

  • 16 April 2012 - 07:53

    Anouk:

    Deze foto's zijn echt al heel erg mooi. Ben benieuwd naar de rest. Door jou verhalen krijg ik toch ook weer heel erg veel zin om een mooi avontuur aan te gaan. Nou blijf genieten, en pak iedere kans om uitdagingen aan te gaan die hier niet aanvanzelfsprekend zijn.
    X Anouk

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Hazyview

Naar de Leeuwen

Recente Reisverslagen:

26 April 2012

weer thuis

22 April 2012

Laatste paar dagen

16 April 2012

Krugerpark

14 April 2012

Excursie

11 April 2012

Hard werk
Judith

Actief sinds 06 Maart 2012
Verslag gelezen: 245
Totaal aantal bezoekers 11573

Voorgaande reizen:

01 April 2012 - 25 April 2012

Naar de Leeuwen

Landen bezocht: