Hard werk - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Judith Voost - WaarBenJij.nu Hard werk - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Judith Voost - WaarBenJij.nu

Hard werk

Door: judithvoost

Blijf op de hoogte en volg Judith

11 April 2012 | Zuid-Afrika, Pretoria

Zoveel te vertellen dat ik niet weet waar ik moet beginnen... Allereerst moet ik jullie vertellen dat het zo druk is hier dat we niet naar brits kunnen en ik dus alles op mijn mobiel moet schrijven en geen computer heb om mijn foto's te uploaden. Sorry, maar de foto's komen dus later.

Vrijdag zijn we dus aangekomen bij de leeuwen en zaterdag was mijn eerste werkdag. Er zijn eigenlijk twee groepen, rangers en cupteam. Ik was ingedeeld in cupteam. Dat betekend dat je verantwoordelijk bent voor alle cups. Om half 8 moesten we beginnen met de 5 kleintjes te laten poepen en plassen, in bad doen en eten geven. Die kleintjes zijn 9 weken oud. Deze eten al vlees brokken. Na het ontbijt moet je dan bij de cups blijven om de groepen te ontvangen die een tour hebben geboekt. Daar vertel je dan wat over de leeuwtjes en mogen de gasten de leeuwtjes vasthouden en knuffelen... (dat willen ze eigenlijk niet, en dat laten ze merken ook)
Na de lunch doe je eigenlijk hetzelfde. Het was erg druk. We hadden 4 groepen 's ochtends en 4 groepen 's middags. Na de lunch en voor het diner krijgen ze nogmaals eten. Dat is het eigenlijk wat je moet doen tijdens cupduty.
's avonds is er niet veel anders te doen dan in de bar zitten...

De volgende dag had ik rangerduty. We moesten om 9 uur beginnen met het schoonmaken van de hokken waar de grote leeuwen in verblijven. Poep scheppen en botten rapen enzo. Daarna zijn we naar een fabriek gereden (achter op de truck natuurlijk) om afval groenten op te halen voor de andere dieren die ze hier hebben zoals giraffen, impala's wildebeesten, ezels en nog veel meer...

Na de lunch hebben we dit uitgestrooid op de verschillende voederplekken en zijn we heel veel dode kuikentjes op gaan halen bij een of andere boerderij.
Ik ben lekker vroeg naar bed gegaan, want van de hele dag werken in de zon wordt je toch best moe ;-)

De volgende dag was ik weer rangerteam. We gingen gelijk op pad om in een gevangenis een dode koe op te halen. Daar aangekomen moesten alle vrouwen om de hoek gaan staan... Het bleek dus achteraf dat ze een klafje had die ook ziek was en die hebben ze de keel doorgesneden... En de rangers wilden niet dat wij dat zagen...
Daarna hebben we de koe en het kalf aan de leeuwen gevoerd. Geweldig om te zien!
Er bleek nog een dode koe te zijn in diezelfde gevangenis dus konden we weer terug.
Na de lunch ging de vet een leeuw onder narcose brengen vanwege een abces in zijn elleboog. We mochten allemaal met haar op de foto terwijl ze onder narcose was ;-)

Daarna werd de hyena (pig genaamd) onder narcose gebracht omdat hij een doorn in zijn oog had gekregen. Alleen duurde het nogal een tijd voordat hij bijkwam. Normaal is dat geen probleem, maar deze hyene leeft met twee kleine leeuwtjes van ongeveer 5 maanden oud. En deze leeuwtjes hadden al snel door dat pig niet helemaal in orde was en dus een makkelijke prooi. Dus wij moesten om beurten de leeuwen van pig afhouden. Dat was wel grappig.
's avonds dus weer naar de bar en iets te veel gedronken... ;-)

De volgende dag had ik weer cupduty en hebben we dus de leeuwtjes gevoerd enzo. Na de lunch mochten noortje en ik helpen met de baby's. Op dit moment zijn er 3 baby's van 14 dagen oud en 3 baby's van 5 dagen oud. Deze moesten we stimuleren (laten poepen en plassen), in bad doen en de fles geven. OMG dat is zo lief! Al zit ik nu wel helemaal onder de krassen omdat die kleintjes hun nagels nog niet kunnen intrekken... En daarna vallen ze in slaap in je armen... Heerlijk!

Nou dat was het wel voor vandaag. Sorry van de foto's. Ik hoop dat ik volgende week naar brits kan voor wat foto's... Haha want ik heb er al zooooo veel en ik blijf bezig ;-)
Groetjes judith

Toch nog een paar foto's geplaatst, via via.....

  • 11 April 2012 - 20:17

    Andrea:

    Eindelijk een teken van leeuwen uh leven! En wat een verhaal, geweldig, ben heel benieuwd naar de foto's. Jammer dat je z'n kleintje niet mee kan nemen...

  • 11 April 2012 - 22:32

    Ronald:

    Klinkt als echt werken he hihihi en zooo vroeg op voor je, zal dat zeer doen ;-)
    Maar zo te horen vermaak en geniet je je kostelijk ;-) en nu al vaste klant in de bar...ik heb een naam ,maar ken er nu nog een!! Genietse nog lekker en ben wel benieuwd naar alle foto's
    Hopelijk volgende week....zal is tijd worden , stelletje slavendrijvers daar ,maar ze pakken wel de goeie gelijk,want doe je bij mij ook altijd ;-)

  • 12 April 2012 - 07:37

    Miranda:

    wat leuk! en dat het zo afwisselend is! gelukkig is het niet alleen maar poep scheppen.... Ik heb een aantal foto's van je gezien via Edwin.... zo lieffff....
    Nou ga nog effe lekker door met je leukste baantje, geniet er goed van enne veel foto's maken (en plaatsen).
    groetjes ons.

  • 12 April 2012 - 10:13

    Mark:

    wat mooi om nu al wat foto's te zien. zo te horen heb je het goed naar je zin daar met al die kleine leeuwtjes.
    geniet er lekker van:-)

  • 12 April 2012 - 14:01

    Hanneke En Jaap:

    Hoi Judith, wat leuk om dit te volgen, en wat een leuke fotos, om te smelten !
    Heel veel plezier daar, geniet er maar lekker van ! Dat is beter dan Remia :-)
    Groeten, Hanneke

  • 13 April 2012 - 19:10

    Brigitte:

    Super wat je allemaal beleeft. Leuk dat de foto's op je site kan zetten, dat geeft toch een beeld wat je allemaal ziet. Wij beleven niet zoveel als jij. We hebben afgelopen woensdag een meisje van bijna 18 jaar bij ons op bezoek gehad. Ze zoeken een pleeggezin voor haar. Er moet nog wel heel veel geregeld worden en of het door gaat is ook nog een vraag maar het is wel leuk dat ze ons gevraagd hebben. Dit is niet via de pleegzorg organisatie waar gabriëlle van was. Nu maar afwachten hoe het verder gaat. Wij hadden vanmorgen hagelstenen. Niet dat het koud is maar wel even zo'n hagelbuitje. Verder hebben we hier wisselvallig weer. Indy is gisteren met Miranda mee geweest. Ik had namelijk schoolkinderen in het bos. Je wil niet weten hoe ze eruit zag. Maar ja ze heeft het wel leuk gehad. Als Indy meegeweest is met Miranda dan droomt ze altijd. Volgens mij doet ze in haar droom de wandeling nogmaals. Nu weet je weer een beetje wat hier allemaal gebeurd. Geniet van alles. Liefs Brigitte

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Pretoria

Naar de Leeuwen

Recente Reisverslagen:

26 April 2012

weer thuis

22 April 2012

Laatste paar dagen

16 April 2012

Krugerpark

14 April 2012

Excursie

11 April 2012

Hard werk
Judith

Actief sinds 06 Maart 2012
Verslag gelezen: 259
Totaal aantal bezoekers 11574

Voorgaande reizen:

01 April 2012 - 25 April 2012

Naar de Leeuwen

Landen bezocht: