weer thuis - Reisverslag uit Zeewolde, Nederland van Judith Voost - WaarBenJij.nu weer thuis - Reisverslag uit Zeewolde, Nederland van Judith Voost - WaarBenJij.nu

weer thuis

Door: judithvoost

Blijf op de hoogte en volg Judith

26 April 2012 | Nederland, Zeewolde

Het is allemaal zo snel gegaan...
Afgelopen maandag zou Flory me naar de craft markt brengen. Een plaats waar ze allemaal dingen verkopen die met de hand zijn gemaakt zoals houten beelden enzo. Helaas was die markt op maandag gesloten en zijn we dus naar China town gereden. Dit is eigenlijk gewoon een groot overdekt winkelcentrum waar allemaal chinese winkeltjes zitten. Erg goedkoop daar allemaal.

Omdat ik een aantal cadeaus had gekregen die ik moeilijk mee kon nemen in het vliegtuig stond Flory erop dat hij een koffer voor me zou kopen. Dan kon ik daar mijn kleren in doen en kon ik de nog te kopen souverniers in mijn handbagage meenemen. Ik vond het eigenlijk niet nodig, maar dat is nu eenmaal de Afrikaanse cultuur... daar kon ik niks meer aan veranderen.

De dag ging eigenlijk ook weer veel te snel. ´s Avonds zijn we naar Nelson Mandela square gegaan en daar hebben we gegeten. Samen met Daniël een collega van Givaudan Zuid Afrika. Hij en Flory zijn vrienden. Het was erg gezellig. Ik heb weer heerlijke struisvogelbiefstuk gegeten. Dat is toch echt wel mijn favoriete vlees daar!

Dinsdagochtend heb ik eerst mijn nieuwe koffer ingepakt... Ik moet zeggen dat was toch nog best wel een hele uitdaging... Ik wilde graag mijn grote rugzak ook in de koffer stoppen en dat ging nog maar net.
Daarna zijn we dus naar de Craft markt geweest waar we eigenlijk maandag naar toe wilden. Daar heb ik erg veel en ook hele mooie souveniers gekocht... geweldig wat ze daar allemaal maken. Het liefst had ik zo´n enorm grote giraffe meegenomen, maar ik had al erg veel bagage.

Omdat het inchecken gisteravond niet was gelukt gingen we op tijd naar het vliegveld. Onderweg naar het vliegveld zijn we nog even bij Nisha haar werk gestopt om nog gedag te zeggen. Ze was erg verrast!

Aangekomen op het vliegveld heb ik eerst mijn koffer maar eens gewogen... 38 kilo.... oeps... iets te veel. Ik mag maar 32 meenemen. Dus heb ik alle gescheurde kleren en andere overbodige spullen eruit gehaald en weggegeven. Ook heb ik mijn grote rugzak eruit gehaald en die als handbagage, met mijn kleine rugzak daarin, meegenomen. Bij het inchecken bleek mijn koffer 32,8 kilo en mijn handbagage 9 kilo, maar ze lieten me toch door... ppfffff... ff stressen.
En nog snap ik er niks van... ik ging maar met 13 kilo van huis weg...

Helaas was mijn vlucht bijna 3 uur vertraagd. Nog steeds geen idee waarom, want dat heb ik wel meegekregen van Zuid Afrika... informatie krijg je bijna niet.
Ik kreeg wel een diner voucher van 100 rand...
Gelukkig ging Flory ook die avond weg en die vloog om 20.00 uur terug naar Kaapstad. Dus konden we nog even samen eten op het vliegveld. Mijn vliegtuig vertrok om 22.00 uur, maar omdat het zo´n groot vliegtuig is moesten we al om 21.00 uur boarden. Dus het wachten viel mee. Ik heb in tegenstelling tot de heenreis nu wel wat kunnen slapen in het vliegtuig. Dat was wel prettig.
In Parijs aangekomen moest ik nog 2 en een half uur wachten voordat ik naar huis kon. Ik was erg blij dat ik weer in Nederland was. Edwin stond me op te wachten en tot mijn grote verbazing waren mijn ouders er ook! Dat was erg leuk! We hebben met z´n allen wat gegeten en toen zijn Edwin en ik naar huis gereden. Heerlijk om weer thuis te zijn!

Thuis aangekomen kwamen Jesper en Jarne ook nog even langs om me gedag te zeggen. Dat was erg lief van ze!

Dit was een hele ervaring en ik heb er enorm van genoten! En ik ga zeker nog een keer terug! (maar dan met Edwin en de jongens)

Wie alle foto´s wil zien moet maar snel een afspraak maken!

groetjes en nogmaals bedankt voor al jullie leuke reacties!

• 26 April 2012 - 07:12

Anouk:

Jaaaaaa ik wil je foto's zien.
    Dus ik wil een date.

Welkom Thuis!!!!

• 26 April 2012 - 07:22

Sanne:

Dat is ook voorbij gevlogen! Maak maar een mooie selectie van je foto's, dan kunnen we die hier een keer in de evaluatiekamer op groot scherm bekijken!
    Tot dinsdag!

• 26 April 2012 - 07:35

Ronald:

Leuk hoor en voor ons weer afgelopen met de rust pffff ;-)

• 26 April 2012 - 13:37

Miranda:

wij willen een afspraakje met jouw...